تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

ماجرای دستگیری «کیوان.الف» متهم به تجاوز به دختران دانشجو | از توئیتر به بازداشتگاه!

  • کد خبر: ۴۰۵۴۷
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
ماجرای دستگیری «کیوان.الف» متهم به تجاوز به دختران دانشجو | از توئیتر به بازداشتگاه!
حدود یک هفته است که فضای توئیتر تبدیل شده است به دادگاهی با قربانیان و متهمانی که در این فضا یکی پس از دیگری پیدا می‌شوند. قربانیان از اتفاق رخ داده می‌نویسند و بعد می‌فهمند که متهم نه‌تن‌ها به آنان، بلکه به شمار زیاد دیگری هم آسیب رسانده است. اتهام چیست؟ تجاوز.
زهرا اسکندریان | شهرآرانیوز؛ حدود یک هفته است که فضای توئیتر تبدیل شده است به دادگاهی با قربانیان و متهمانی که در این فضا یکی پس از دیگری پیدا می‌شوند. قربانیان از اتفاق رخ داده می‌نویسند و بعد می‌فهمند که متهم نه‌تن‌ها به آنان، بلکه به شمار زیاد دیگری هم آسیب رسانده است. اتهام چیست؟ تجاوز. اما این دادگاه چیزی کم دارد، آن هم دفاعیه متهمان و سوگند و شواهدی که صحبت‌های شاکیان را تصدیق کند. هرچه هست همین یک هفته داغ‌شدن هشتگ‌ها درباره موضوع تجاوز و اسامی متهمان باعث شد تا دیروز یکی از آنان در فضای واقعی دستگیر شود.
 
سردار‌رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، به فارس خبر داد که فردی با نام «کاف. الف» دستگیر شده است و علت آن هم شکایات زیادی بوده که علیه او به‌ثبت رسیده است. او با بیان اینکه «مأموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت‌های متعددی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد فردی به‌نام «کاف. الف» با فریب دختران دانشجو و کشاندن آن‌ها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است».

رئیس پلیس پایتخت درباره علت این دستگیری گفت: «باتوجه‌به حجم شکایت‌ها و جریحه‌دارشدن احساسات عمومی جامعه، تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد و اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.»

در موضوع تجاوز، به‌علت تبعات اجتماعی و ترس و نگرانی افراد از بی‌آبرویی، معمولا این جرم پنهان می‌ماند، با این حال با موجی که در فضای مجازی شکل گرفته بود، این دیوار شکست و کاربران زیادی از تجربه‌های مختلف خود گفتند. سرهنگ رحیمی هم به همین موضوع اشاره کرده است: «تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ‌ ماندن هویتشان نزد پلیس، می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی مراجعه کنند».

حتی خواندن داستان‌های قربانیان هم مو بر تن سیخ می‌کند، دخترانی جوان که ناگهان در تور یک متجاوز حرفه‌ای افتاده‌اند و زندگی و آینده‌شان آن‌طور که گفته‌اند، پس از خوردن یک نوشیدنی مسموم برای همیشه تباه شده است. «کاش من تنها بودم. اگر فقط این اتفاق برای من افتاده بود، حرفی نمی‌زدم و به تراپی ادامه می‌دادم، اما الان می‌بینم به تن خیلی‌ها دست‌درازی کردی، با سناریو‌های مشابه. تو واقعا برای جامعه خطرناکی. امیدوارم حیات اجتماعی‌ات مختل بشود، همان‌طور که زندگی این‌همه آدم را به نابودی کشاندی.»
 
این یک روایت از ده‌ها و صد‌ها روایت تجاوز «کاف. الف» است که به‌نظر می‌رسد بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشر شده، با داستانی مشابه، ده‌ها دختر را به خانه خود کشانده است. کاربری دیگر نوشته است: «یکی از دانشجویان قدیمی دانشگاه تهران با پرسه‌زنی در فضای داخلی دانشگاه می‌چرخد و با چرب‌زبانی دانشجویان دختر جوان را به خانه خود دعوت می‌کند. مقاومت بی‌فایده است و پسر ریزاندام با نقشه‌های شوم سرانجام به خواسته خود می‌رسد. ادامه ماجرا قابل حدس است و البته تلخ و ناراحت کننده.»
 
این چکیده بیشتر روایت‌هایی است که قربانیان «کاف. الف» در توئیتر نوشته‌اند. هرچند برخی هم در سفر تفریحی یا علمی به برخی شهر‌ها و جزیره‌ها در دام «کاف. الف» افتاده و قربانی تجاوز شده‌اند. برخی هم خوشبختانه توانسته‌اند از دام او بگریزند که این را شاید مدیون اندام کوچک متجاوز سریالی و آمادگی بدنی خود بوده باشند. هشتگ نام او تا دیروز بیشتر از ۱۰ هزار باردر توئیتر تکرار شده است. پیش از دستگیری او، مسئولان دانشگاه تهران درحال پیگیری ماجرا بودند و قول دادند از قربانیان حمایت کنند. زیرا بیشتر قربانیان، از دانشجویان این دانشگاه بودند.
 
مدیر یکی از گروه‌های پردیس هنر‌های زیبا شماره تماس خود را در دسترس شاکیان این پرونده قرار داد و از آن‌ها خواست حتی بدون ذکر نام تماس بگیرند و داستان خود را بازگو کنند تا دانشگاه بتواند در محاکم قضایی پیگیر پرونده باشد. صفحه این فرد در اینستاگرام قفل است و نمی‌توان محتوای آن را دید، اما در کمتر از ۲۴ساعت پس از آغاز افشاگری‌ها، صد‌ها نفر از دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان او را از فهرست خود حذف کرده‌اند.
 
اما «کاف. الف» تنها فردی نیست که در این روز‌ها نامش در توئیتر تکرار می‌شود. افراد دیگری مانند او که چهره معروفی نیستند، چهره‌های معروف هنری، بازیگر، نویسنده و موسیقی‌دان‌های دیگری که نام آنان آشناست نیز در این فهرست قرار دارند، اما باید منتظر ماند و دید که آیا از این افراد هم به‌طور جدی شکایت می‌شود یا برخی افراد در توئیتر، چون فضا را مناسب دیده‌اند، بدون سند و مدرک و با داستان‌سازی خواسته‌اند فقط موضوع را داغ‌تر کنند؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->